KINO 2020 - Pierwszy Festiwal Filmów w Czasie Kwarantanny. Trwa nabór!
Chcielibyście wziąć udział w festiwalu KINO 2020, ale nadal szukacie pomysłów i inspiracji. Zobaczcie, jak wiele filmów powstało w jednym pomieszczeniu. Ograniczona przestrzeń, nie ogranicza wyobraźni. Zobaczcie naszą listę, a może któraś produkcja stanie się bodźcem do zrealizowania Wasze wizji kina.
Dwie nowojorskie pary: Alan (Christoph Waltz) i Nancy (Kate Winslet) oraz Michael (John C. Reilly) i Penelope (Jodie Foster). Zdawałoby się, że wszystko je łączy. Nienaganne maniery, wysoki standard życia i satysfakcja z uczących się w najlepszych szkołach dzieci. Wszyscy czworo mogą uważać się za elitę amerykańskiej socjety. Kiedy ich dzieci wszczynają bójkę, na pozór niewinne spotkanie rodziców, zorganizowane celem wyjaśnienia sprawy, przerodzi się w lawinę potyczek i wzajemnych złośliwości. W tym piekielnie zabawnym pojedynku stawką będzie dobre imię i status każdego z uczestników. Nic zatem dziwnego, że wytrawni przeciwnicy dopuszczą się ciosów poniżej pasa. Wkrótce wyjdą na jaw głęboko skrywane tajemnice, a gdy więzy małżeńskie ulegną zaskakującemu rozluźnieniu, okaże się, że w nowoczesnym związku wszystkie chwyty są dozwolone...
Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie, reż. Paolo Genovese
Siedmioro długoletnich przyjaciół spotyka się na kolacji. Dla urozmaicenia wieczoru rozpoczynają zabawę polegającą na dzieleniu się między sobą treścią każdego SMS-a, e-maila lub rozmowy telefonicznej, jakie otrzymują w trakcie spotkania. Kiedy tym samym wiele tajemnic zaczyna wypływać na światło dzienne, niewinna gra rodzi konflikty, które niełatwo będzie zażegnać...
Superjednostka, reż. Teresa Czepiec
Superjednostka to ogromny blok mieszkalny zaprojektowany zgodnie z ideą Le Corbusiera jako “maszyna do mieszkania”. Na 15 kondygnacjach budynku może mieszkać nawet 3 tysiące ludzi. Winda zatrzymuje się co 3. piętro więc mieszkańcy, żeby dojść do swoich mieszkań, muszą pokonać prawdziwy labirynt korytarzy i schodów. Głównymi bohaterami filmu dokumentalnego są ludzie zamieszkujący wnętrze Superjednostki i przeżywający w niej ważne chwile swojego życia. Tu pulsują ich emocje, rodzą się oczekiwania i spełniają się – lub nie spełniają – ich pragnienia. 762 drzwi do mieszkań i 762 historie. My otwieramy tylko kilka z nich.
Takiego pięknego syna urodziłam, reż. Marcin Koszałka
Na przykładzie własnej rodziny, Marcin Koszałka ukazuje piekło codziennego życia rodzinnego. Matka kochająca swego dorosłego syna - dręczy go nieustannym potokiem pretensji o to, że jest kretynem, miernotą bez wyobraźni, półgłówkiem, idiotą, draniem, beztalenciem, wiecznym studentem, który wreszcie dostał się na wydział operatorski i z braku wyobraźni chodzi z kamerą po domu i kręci co popadnie. Zaraz po ukazaniu się film wywołał burzę w polskim światku filmowym, gdyż nie znano wtedy jeszcze programów reality show. Dzisiaj uznawany jest za klasykę polskiego dokumentu.
Więzi, reż. Zofia Kowalewska
Barbara i Zdzisław są małżeństwem z 45-letnim stażem. Osiem lat temu Zdzisław zostawił Barbarę i zamieszkał z kochanką. Niedawno zdecydował się wrócić do żony. Barbara przyjęła go z powrotem. Powrót do wspólnego życia w jednym mieszkaniu okazuje się jednak dla małżeństwa trudny. Zdzisław proponuje zorganizowanie jubileuszu ich związku.
Rutynowy wieczór przy telefonie alarmowym. Operator odbierający dziś połączenia - były funkcjonariusz policji - z niecierpliwością czeka na zbliżający się koniec zmiany. Pijani imprezowicze, niedzielni kierowcy, blokujący numer żartownisie - irytacja policjanta rośnie, do momentu, kiedy odbiera telefon od spanikowanej kobiety. Została porwana, a samochód, w którym się znajduje, jedzie w nieznanym kierunku. Gdy połączenie zostanie gwałtownie przerwane, mężczyzna nie opuszczając pokoju rusza kobiecie na ratunek, polegając wyłącznie na swoim doświadczeniu, intuicji i… telefonie.
Okno na podwórze, reż. Alfred Hitchcock
Kiedy fotograf L.B. 'Jeff' Jeffries (James Stewart) łamie nogę i zostaje przykuty do wózka inwalidzkiego, jego obsesją staje się obserwowanie życia prywatnego sąsiadów. Podejrzewając pewnego sprzedawcę o zamordowanie żony, Jeffries prosi swoją przyjaciółkę - bywającą w towarzystwie, elegancką kobietę (Grace Kelly) - aby pomogła mu ustalić rzeczywisty bieg wydarzeń. Wydarzeń, które doprowadzą do jednego z najbardziej emocjonujących zakończeń w historii filmu.
Pogrzebany, reż. Rodrigo Cortés
Paul Conroy (Ryan Reynolds) pracuje na kontrakcie w Iraku. Pewnego dnia podczas zorganizowanego ataku zostaje porwany. Kolejną rzeczą, jaką pamięta, jest pobudka w zakopanej pod ziemią trumnie - zostaje pogrzebany żywcem. Nie zna swojego oprawcy ani przyczyny uwięzienia. Może być gdziekolwiek, w każdym miejscu liczącej setki kilometrów kwadratowych pustyni, a tlenu wystarczy mu zaledwie na 90 minut. Aby przeżyć, musi wydostać się z klaustrofobicznej pułapki. Ma zapalniczkę, telefon komórkowy i długopis.
Telefon, reż. Joel Schumacher
Stu Shepard (Colin Farrell) jest aroganckim specjalistą od reklamy, który swoją karierę buduje na kłamstwach i oszustwach. Całe jego pokrętne życie zmienia się, gdy odbiera telefon w budce na jednej z nowojorskich ulic. Teraz zdany jest na łaskę, a raczej niełaskę swego tajemniczego rozmówcy Kiefer Sutherland. Niewidoczny snajper nie pozwala mu odłożyć słuchawki żądając, aby Stu wyznał publicznie prawdę o swej nieuczciwości wobec żony Randa Mitchell i początkującej aktorki, którą chce uwieść Katie Holmes. Na poparcie swych słów snajper zabija stojącego obok mężczyznę. Budkę telefoniczną otaczają wozy policyjne. Wszyscy przekonani są, że zabójcą jest Stu. Jedynie dowodzący akcją kapitan Ramey Forest Whitaker podejrzewa, że coś jest nie tak..
Łódź ratunkowa, reż. Alfred Hitchcock
Akcja, opartego na opowiadaniu Johna Steinbecka, filmu toczy się w całości na tytułowej Łodzi ratunkowej, dryfującej po Północnym Atlantyku. Grupa rozbitków, ocalałych z pokładu frachtowca, zatopionego przez niemieckiego U-boota, stara się przeżyć w małej szalupie. Po pewnym czasie wyciągają z wody jeszcze jednego mężczyznę, który okazuje się być kapitanem łodzi podwodnej, która zatopiła ich statek. Rozbitkowie humanitarnie decydują się zatrzymać go na pokładzie, jednak wynika to w dużej mierze ze względu na jego bardzo przydatne umiejętności. Ich wybór okazuje się znaczący, gdy na jaw wychodzą prawdziwe zamiary niemieckiego kapitana.
Dwunastu gniewnych ludzi, reż. Sidney Lumet
Henry Fonda, Lee J. Cobb, Ed Begley i Jack Klugman przewodzą doborowej obsadzie wcielając się w "doskonale wykreowane" ("The Hollywood Reporter") postaci przysięgłych. Gwiazdorska obsada, cztery nominacje do Oscara - w tym za Najlepszy Film oraz nietuzinkowa fabuła sprawiają, że ten "mocny, fascynujący i trzymający w napięciu film" ("Los Angeles Examiner") jest obowiązkową pozycją dla każdego miłośnika ambitnego kina. Jedenastu przysięgłych jest przekonanych, że oskarżony o zamordowanie ojca chłopak jest winny; dwunasty natomiast nie ma wątpliwości co do jego niewinności. Czy wbrew przytłaczającym z pozoru dowodom uda mu się przekonać pozostałych? Zobacz "jeden z najlepszych filmów wszech czasów" ("The Hollywood Reporter").
Zobacz także:
KINO 2020 - Pierwszy Festiwal Filmów w Czasie Kwarantanny